Iedereen moet makkelijk en duurzaam kunnen reizen. Daarom stimuleert de gemeente deelmobiliteit: het delen van fietsen en scooters in plaats van eigen vervoermiddelen. Deze fietsen en scooters staan bij elkaar in zogenoemde HUBs. Ze mogen niet meer meer overal neergezet worden.
Op vrijdag 4 juli 2025 is op het Stationsplein in ’s-Hertogenbosch de eerste fysieke plek officieel in gebruik genomen. Deze nieuwe HUB vormt het startpunt van een netwerk van HUBs dat de komende tijd in de brede binnenstad wordt gerealiseerd. Via deze plekken kunnen inwoners en bezoekers eenvoudig overstappen tussen verschillende vormen van deelvervoer, zoals deelauto’s, -fietsen en -scooters. Zo is reizen in en door de stad slimmer, schoner en makkelijker. Lees meer
Bekijk de interactieve kaart waart de HUBs nu zijn (groen) en waar ze gepland zijn (zwart).
In onze wijk zijn er twee gepland: Bij het station en bij de parkeerplaats achter de bibliotheek:
Geplaatst op: Zaterdag 12 juli 2025
Meer nieuws
- 22-06-2026: Nieuwe fietstunnel N322 officieel geopend
- 20-06-2026: Dementie Trefpunt: vrijdag 17 juli 2026
- 19-06-2026: Ruimte Maken: Expo in Broedplaats Bossche School
- 15-06-2026: Laurentiuskerk informatie bijeenkomst
- 13-06-2026: Word jij onderwijsambassadeur?
- 13-06-2026: Bijeenkomst wateroverlast 22 juni 2026
- 11-06-2026: Ratten gezien? Wat dan?
- 08-06-2026: Opera op de Parade
- 07-06-2026: Samen even terug in de Molenhoek van Toen
- 05-06-2026: Koffie drinken met dementerende
- Nieuwsarchief